tirsdag den 29. januar 2013

Skønne farverige hæklede skåle


Jeg har lavet disse fine hæklede skåle, da de ville passe så fint til mine kasser på min vitrine.



 De er hæklet dobbelt med bomuldsgarn til pind 2½-3, hvor jeg har brugt pind 4 (når nu jeg lagde det dobbelt).

Jeg har egentlig bare lavet 6 udtagninger hver omgang, når jeg lige har hæklet midten :)

Således:
4 lm og luk til en ring med 1 fm
1. omg: 6 fm i ringen
2. omg: udtagning i hver fm (12)
3. omg: fm i hver fm (12)
4. omg: udtagning i hver 2. fm (18)
5. omg: udtagning i hver 3. fm (24)
6-10. omg (eller til den ønskede størrelse på bunden): fortsæt med 6 udtagninger for hver omgang, lav evt.1 udtagning hver gang du har hæklet over den udtagning fra forrige omgang, på den måde vil du nemmere kunne hækle derudaf uden at skulle tælle, samt det laver et fint snurre-mønster :)

11-28. omg (eller til den højde du ønsker): fm i hver fm og til slut luk af.





1 kommentar:

  1. De er super flotte. Jeg kan ikke selv hækle endnu, men en kollega har lovet at lære mig det, så det ser jeg frem til :-)

    Velkommen på min side også ;-)

    Camille.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...